REGULAMIN
REGULAMIN
&1. Ogólne.
Użyte w niniejszym Regulaminie zwroty otrzymują następujące znacznie:
- Sklep- internetowy sklep prowadzony pod adresem internetowym studiofryzjerskiehania.pl prowadzony przez @stylielegancja- Hanna Pierunek skrót HP prowadząca działalność gospodarczą pod adresem: Krotoszyn, ul. Fabryczna 9 63-700 Krotoszyn ; NIP: 6211795726, REGON: 302778579
- Dane kontaktowe: adres poczty elektronicznej: pierunek@interia.pl ; nr telefonu: 781253103
- Klient – osoba fizyczna, tj. Konsument, Przedsiębiorca-konsument lub osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną prowadząca działalność gospodarczą, która jest użytkownikiem Sklepu i może dokonywać Zamówień,
- Konsument – konsument w rozumieniu Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, dla której zawarcie Umowy nie jest powiązane z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Przedsiębiorca – konsument – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, dla której zawarcie Umowy jest powiązane bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- Konto – indywidualne konto Klienta utworzone w ramach podstrony Sklepu; w Koncie Klient ma możliwość zarządzania swoimi danymi osobowymi; logowanie do Konta następuje za pomocą indywidualnego loginu Klienta (adres e-mail) oraz hasła, przez które należy rozumieć samodzielnie ustalony przez Klienta w czasie Rejestracji ciąg znaków alfanumerycznych niezbędnych do autoryzacji; HP potwierdza założenie Konta poprzez przesłanie na adres e-mail Klienta podany w czasie Rejestracji stosownej wiadomości e-mail,
- Rejestracja – proces zakładania przez Klienta Konta,
- Kosmetyki – m.in. szampony, maski do włosów, odżywki, które są dostępne w asortymencie Sklepu,
- Urządzenia – np. prostownice, lokówki, które są dostępne w asortymencie Sklepu,
- Akcesoria – np. akcesoria, tj. spinki do włosów, klamry, gumki do włosów, które są dostępne w asortymencie Sklepu,
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży z HP, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające rodzaj i liczbę Produktów,
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny zawierana przez Klienta i HP przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem sklepu, której przedmiotem są Produkty,
- Usługi – usługi świadczone przez HP na rzecz Klientów drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- Profil na IG – konto Sklepu oraz salonu fryzjerskiego, których właścicielem jest Hanna Pierunek utworzone na portalu społecznościowym Instagram pod nazwą: stylielegancja
- Profil na FB – konto Sklepu oraz salonu fryzjerskiego, którego właścicielem jest HP utworzone na portalu społecznościowym Facebook pod nazwą: Studio Fryzjerskie Styl i Elegancja
- Strona –strona internetowa salonu fryzjerskiego, którego właścicielem jest HP działająca pod adresem internetowym: www.studiofryzjerskiehania.pl
- Regulamin –niniejszy Regulamin wraz ze wszystkimi jego zmianami, aneksami oraz załącznikami,
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy,
- Salon – salon fryzjerski prowadzony przez HP pod adresem ul. Fabryczna 9, 63-700 Krotoszyn.
&2. Zamówienia.
- Zamówienia można składać wyłącznie za pośrednictwem Sklepu. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok, z wyłączeniem okresów przerw technicznych Sklepu określonych komunikatem informacyjnym zamieszczonym w Sklepie lub przypadkami wywołanymi siłą wyższą (np. problemy techniczne)
- HP zastrzega sobie prawo do wprowadzania czasowych ograniczeń w korzystaniu ze Sklepu związanych np. z koniecznością przeprowadzenia napraw, wdrożenia nowych funkcjonalności.
- HP w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku zakłóceń, w tym przerw w funkcjonowaniu Sklepu zaistniałych z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności siły wyższej, niedozwolonego działania osób trzecich lub niekompatybilności Sklepu z urządzeniem końcowym i systemem informatycznym Klienta.
- Do złożenia Zamówienia nie jest konieczne utworzenie Konta.
- 3. Warunki korzystania ze Sklepu.
- HP świadczy za pośrednictwem Sklepu następujące Usługi:
- przedstawienie aktualnego asortymentu Sklepu,
- możliwość zapoznania się przez Klientów z poradami dotyczącymi pielęgnacji włosów opracowanymi przez HP
- możliwość składania Zamówień i zawierania Umów sprzedaży,
- możliwość korzystania z Konta,
& 4. Zawarcie Umowy.
- Z zastrzeżeniem § 1 ust. 3 powyżej, w celu złożenia Zamówienia Klient dokonuje wyboru Produktów dostępnych w asortymencie Sklepu i umieszcza je w ,,Koszyku” poprzez kliknięcie funkcji ,,Dodaj do koszyka”.
- Po skompletowaniu Zamówienia Klient powinien postępować według kolejnych instrukcji wyświetlanych w Sklepie, tj. m.in. wybrać metodę płatności, sposób dostawy.
- Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie Zamówienia. Podsumowanie Zamówienia będzie zawierać co najmniej następujące informacje: wykaz Produktów wraz z ich jednostkową ceną, łączną cenę Zamówienia, koszty dostawy, wybraną przez Klienta metodę płatności.
- Warunkiem złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży jest zapoznanie się Klienta z Regulaminem, zaakceptowanie jego postanowień, podanie przez Klienta danych osobowych, które oznaczone są jako konieczne oraz opłacenie Zamówienia.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta po złożeniu Zamówienia przez Klienta i potwierdzenia przyjęcia tego Zamówienia przez HP, które to nastąpi poprzez przesłanie wiadomości e-mail przez HP do Klienta na jego adres e-mail podany w czasie Rejestracji lub w czasie składania Zamówienia (jeśli Zamówienie składane jest bez Rejestracji).
& 5. Warunki płatności i dostawy Produktów.
- Zapłata za Zamówienie w ramach Sklepu możliwa jest w następujący sposób:
- przedpłata na konto bankowe HP poprzez system płatności Blue Media S.A.
- przelew elektroniczny bezpośrednio na rachunek bankowy HP: Hanna Pierunek ul. Fabryczna 9 63-700 Krotoszyn, numer rachunku bankowego: 41109011570000000144954986 (Santander Bank Polska).
- Dokonywanie płatności poprzez system płatności Blue Media S.A. zgodnie z ust. 1 pkt a powyżej realizowane jest zgodnie z typem płatności wybranym przez Klienta (BLIK, karta kredytowa itd.)
- W przypadku nie opłacenia Zamówienia przez Klienta w terminie 3 (trzech) Dni Roboczych od dnia jego złożenia, Zamówienie zostanie anulowane.
- Dokumentem potwierdzającym zakup jest paragon fiskalny.
- Dostawa Produktów realizowana jest na terenie Polski.
- Dostawa Produktów na terenie Polski odbywa się za pośrednictwem kuriera (zazwyczaj) Inpost, na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Koszt przesyłki Produktów ponosi Kupujący lub HP, w zależności od wartości Zamówienia. W przypadku, gdy wartość Zamówienia jest równa lub wyższa niż 250,00 zł, to Kupujący nie ponosi kosztów związanych z dostawą Zamówienia (przesyłka jest wtedy dla niego darmowa).
- Koszt dostawy doliczany jest do Zamówienia (z zastrzeżeniem ust. 8 powyżej) i widoczny jest dla Klienta w trakcie składania Zamówienia oraz w podsumowaniu Zamówienia.
- Klient będący Konsumentem i Przedsiębiorcą-konsumentem, po otrzymaniu przesyłki zobowiązany jest do sprawdzenia jej stanu (tj. czy opakowanie zewnętrzne nie uległo zniszczeniu albo czy jej zawartość nie uległa zniszczeniu) w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia, że przesyłka jest uszkodzona Konsument lub Przedsiębiorca-konsument powinien jej nie przyjmować i jako powód odmowy jej przyjęcia podać np. ,,uszkodzenie opakowania zewnętrznego”, ,,uszkodzenie towarów”. Następnie, Konsument lub Przedsiębiorca-konsument powinien niezwłocznie skontaktować się ze sklepem styl i elegancja w celu podjęcia dalszych czynności i wyjaśnienia sprawy.
- Z chwilą wydania Produktów, na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktami oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktów.
- Klient przed użyciem Produktów powinien zapoznać się z dołączonymi do nich instrukcjami i postępować według zaleceń producentów.
- W przypadku nieodebrania przez Klienta Produktów w określonym terminie i zwrotu Produktów do Sklepu ze względu na ich nieodebranie przez Klienta, ponowna wysyłka przesyłki możliwa jest wyłącznie po uprzednim uiszczeniu przez Klienta kosztów związanych z powtórnym nadaniem przesyłki, bez względu na wartość Zamówienia.
- W przypadku chwilowego lub zupełnego braku Produktów w asortymencie Sklepu, styl i elegancja niezwłocznie poinformuje o tym Klienta. W takiej sytuacji Klient zadecyduje, czy Zamówienie będzie realizowane, czy też zostanie ono (lub jego część) anulowana. W przypadku ponownej dostępności Produktów w Sklepie, HP poinformuje Klienta o możliwości przyjęcia Zamówienia do realizacji.
- Styl i elegancja zachowuje prawo do anulowania Zamówienia lub jego części, gdy uzyska informację od producenta, iż Produkt wchodzący w skład Zamówienia zostanie wycofany z produkcji lub nastąpią istotne trudności z jego wyprodukowaniem i dostarczeniem do Sklepu. Styl i Elegancja niezwłocznie poinformuje Klienta o takiej sytuacji.
- 6. Ceny. Akcja promocyjna.
- Ceny Produktów w Sklepie podane są z złotych polskich (PLN) i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Ceny Produktów w Sklepie nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy doliczane są do wartości Zamówienia zgodnie z § 4 ust. 8 powyżej.
- Ceną wiążącą dla Klienta i HP jest cena Produktu obowiązująca w chwili składania Zamówienia.
- Informacja o całkowitej wartości Zamówienia dostępna jest w ,,Koszyku” w Sklepie, po wybraniu opcji dostawy i metody płatności. Wiążącą dla Klienta wartością Zamówienia jest kwota uwidoczniona na etapie podsumowania Zamówienia. Klient akceptuje cenę i warunki Umowy sprzedaży poprzez kliknięcie w przycisk: ,,Złóż zamówienie i zapłać”.
- HP zachowuje prawo do organizowania akcji promocyjnych na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu. O akcji promocyjnej oraz jej warunkach DW informuje na Stronie, w Sklepie, na Profilu na IG, na Profilu na FB oraz w Salonie. W ramach akcji promocyjnej, Klientowi, w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzednim, udostępniane są kupony rabatowe (zniżkowe).
- Aby skorzystać z kuponu rabatowego (zniżkowego), Klient musi wpisać aktualny kod zniżkowy w okienku znajdującym się w Sklepie, przed kliknięciem w przycisk ,,Złóż zamówienie i zapłać”. Po wpisaniu kodu rabatowego, zniżka zostanie naliczona automatycznie.
- Kody zniżkowe dostępne w ramach akcji promocyjnej nie łączą się z innymi promocjami i zniżkami dostępnymi w Sklepie.
- Produkty nabyte w ramach Akcji promocyjnej lub z rabatem nie podlegają zwrotowi, lecz wymianie na inny produkt (o tej samej wartości lub droższy, z obowiązkiem uregulowania przez Klienta różnicy w cenie).
- 7. Czas realizacji Umowy.
Czas wykonania Umowy liczony jest od przyjęcia Zamówienia lub otrzymani płatności do realizacji do czasu jego dostawy do Klienta i wynosi od 1 do 15 dni roboczych (w wyjątkowych sytuacjach)
- 8. Odstąpienie od Umowy.
- Konsument oraz Przedsiębiorca-Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży, bez podawania przyczyny.
- Termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 14 dni, w którym Konsument lub Przedsiębiorca-konsument wszedł w posiadanie Produktów.
- Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca-konsument musi złożyć jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej do Sklepu, telefonicznie lub za pośrednictwem przesyłki listowej przesłanej do Sklepu.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku (z późn. zm.) o prawach konsumenta, tj. w szczególności:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – w zakresie Produktów spersonalizowanych,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu – w zakresie Produktów.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca-konsument zobowiązany jest zwrócić styl i elegancja wszystkie Produkty, które objęte są oświadczeniem o odstąpieniu. Do zwracanych Produktów Konsument powinien dołączyć potwierdzenie zakupu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, styl i elegancja zwróci Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-konsumentowi uiszczoną przez niego cenę (bez kosztów dostawy), w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania przez styl i elegancja zwróconych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-konsumenta Produktów.
- Zwracane Produkty powinny być w oryginalnych opakowaniach oraz nie nosić śladu użytkowania – Produkty nie mogą być używane.
- Koszty zwrotu Produktów obciążają Konsumenta lub Przedsiębiorcę-konsumenta.
- Wszelkie pytania dotyczące realizacji odstąpienia od Umowy powinny być kierowane do styl i elegancja
- 9. Reklamacje.
- Klient ma prawo złożyć reklamację wykonane przez Sklep Usługi i/lub na Produkty (w zakresie ich wad fizycznych lub prawnych).
- Wada fizyczna Produktu polega na jego niezgodności z Umową sprzedaży, przez co rozumieć należy np. brak właściwości Produktu, które Produkt powinien mieć ze względu na cel określony w Umowie sprzedaży, przeterminowanie Produktu.
- Produkt ma wadę prawną, jeśli stanowi on własność osoby trzeciej, jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeśli istnieje ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą, co wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
- Reklamacja powinna zostać złożona przez Klienta za pośrednictwem jednej z poniższych dróg:
- na piśmie i nadana musi być przesyłką pocztową lub kurierską na adres Hanna Pierunek ul. Fabryczna 9 63-700 Krotoszyn lub telefonicznie
- Klient powinien wraz z reklamacją, niezwłocznie po jej złożeniu, odesłać do Sklepu reklamowany Produkt wraz z dowodem jego zakupu. Produkt powinien być zapakowany w sposób zapewniający brak jego uszkodzeń w trakcie transportu.
- Reklamacja powinna zostać rozpatrzona przez Sklep w terminie 14 (czternastu) Dni roboczych od dnia jej otrzymania. HP na skutek złożonej reklamacji może:
- uznać reklamację i:
- wymienić Produkt na nowy,
- zaproponować wymianę Produktu na inny, wskazany przez HP,
- zwrócić cenę uiszczoną przez Klienta z Produkt,
- zwrócić cenę uiszczoną przez Klienta z Produkt,
- nie uwzględnić reklamacji.
O decyzji Sklepu w przedmiocie reklamacji, Sklep poinformuje Klienta telefonicznie, za pośrednictwem wiadomości e-mail lub pisemnie na adres Klienta.
- Podstawą reklamacji nie może być różnica w gamie kolorystycznej pomiędzy faktycznym wyglądem Produktów, a jego obrazem wyświetlonym na urządzeniu Klienta, które to różnice mogą wynikać z różnych ustawień i możliwości wyświetlacza urządzenia Klienta.
- 10. Prawa własności.
- Materiały opublikowane w Sklepie, takie jak: pliki, zdjęcia, opisy, logo, nazwa sklepu, teksty, jak również czcionka i układ Sklepu oraz zastosowane elementy graficzne stanowią własność HP i/lub producentów Produktów i są one chronione prawami autorskimi.
- Kopiowanie, powielanie, zwielokrotnianie, modyfikacja i korzystanie w jakiejkolwiek innej formie niż w celu skorzystania z Usług lub złożenia Zamówienia z elementów Sklepu, o których mowa w ust. 1 powyżej, bez wyraźnej, wyrażonej uprzednio na piśmie zgody HP jest zabronione.
- 11. Ochrona danych osobowych.
- Administratorem danych osobowych Konsumenta oraz Przedsiębiorcy-konsumenta jest Hanna Pierunek prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Hanna Pierunek, ul. Fabryczna 9, 63-700 Krotoszyn, NIP: 6211795726, tel. 781253103